2016. november 19., szombat

Tejfölös lencselves kolbászcsipsszel

Lencséből általában főzeléket készítek, de ma egy kellemes savanyú levest főztem belőle. Hogy megadjuk a módját egy kis füstölttel és pár karika kolbászcsipsszel. Természetesen a füstölt hús kihagyható, de a csipszet vétek lenne.


Hozzávalók
200g füstölt dagadó vagy más füstölt hús
180g lencse
1 fej vörös hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
kis darabka zeller, elhagyható

frissen őrölt bors
babérlevél
kevés olaj
1,5l víz/füstölt hús főzőleve

A habaráshoz
45g tk. búzaliszt
1 teáskanál pirospaprika
1 teáskanál mustár
200g tejföl

A kolbászcsipszhez
120g füstölt kolbász

A füstölt dagadót megfőztem, annyi vízben ami ellepi. Az előfőzésre azért van szükség, mert sokkal tovább fő a hús, mint a lencse.
A hagymát kevés olajon megfonnyasztottam, rádobtam a felkarikázott zöldségeket, átválogatott, mosott lencsét és a füstölt hús levével és vízzel felengedtem. Ha nem főzünk bele füstöltet, akkor vizet adunk hozzá. Belezúztam a fokhagymát, borsoztam, hozzáadtam babérlevelet és átettem bele a füstölt húst is. Sózáskor figyelembe kell venni, hogy a hús leve milyen sós.
Amikor a zöldségek megpuhultak, elkészítettem a habarást.  Egy nagyobb fém tálba tettem a lisztet, pirospaprikát, mustárt és a tejföllel csomómentesre kevertem. A forrásban levő levesből két merőkanálnyit belekevertem a habarásba, majd beleöntöttem a levesbe és átforraltam.
A kolbászcsipszhez vékony szeletekre vágtam a füstölt kolbászt, annál jobb, minél vékonyabb. Praktikus a  kolbászt fagyosan, éles késsel szeletelni. Forró serpenyőbe tettem és közepesen lángos ropogósra sütöttem. Papírtörlőre szedtem, aztán tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése