2016. december 21., szerda

Gesztenyés pathé

A karácsonyi aprósütemények sorát, folytassuk most egy puha, gesztenyés darabbal. A pathék, a kevert omlós tésztából készült édes teasütemények családjába tartoznak. Ezek formázása csillagcsöves nyomózsákból történik. Nem terülnek, sütés után is jól tartják szép mintázatukat, így ez a gesztenyés is a "macskaköröm" formát. Mivel csokoládé nélkül jobban szeretem, ezért csak egy részét mártottam ki.


Hozzávalók
250g natúr gesztenyepüré
80g szobahőmérsékletű vaj
1 szobahőmérsékletű tojás
100g nyírfaporcukor
10ml rum
60g teljes kiőrlésű búzaliszt
80g 70% keserű csokoládé
pár csepp étolaj


A sütőt 180 fokra előmelegítettem és papíros sütőlemezt készítettem elő. A  puha vajat a nyírfaporcukorral habosra kevertem, majd a tojással tovább habosítottam. Kis adagokban hozzáadtam a gesztenyét, végül a rumot. A habosra kevert anyagba spatulával belekevertem a lisztet. 
A masszát 10-es csillagcsővel ellátott habzsákba szedtem és fél diónyi macskakörmöket formáztam.


Az előmelegített sütőbe tettem. Mikor a talpuk aranybarnára sült, kivettem a sütőből. A sütési idő körülbelül 12 perc, de ez sütőfüggő.
A kihűlt macskakörmök végét vízgőz felett megolvasztott, pár csepp étolajjal elkevert csokoládéba mártottam és sütőpapíros tálcára tettem dermedésig.


A horgolt dekorációk Édesanyám kezét dicsérik, a receptért pedig régi kedves kolléganőmet illeti köszönet! 


2 megjegyzés:

  1. En nem karacsonyra hanem Husvetra keszitettem. Nagyon finom let, puha, rumos, gesztenyes,nagyon tetszik. De sehogy se tartotta a format. Amikor elkeszitettem a tesztat, lattam hogy nagyon lagy, tettem hozza nehany kanal lisztet es hutottem, de ez sem segitett rajta. Kiformazas utan fagyasztoba tettem 15 percre de akkor is total lapos lett. Annyit valtoztattam hogy nyirfacukor helyett kristalycukrot tettem, 80g-ot, itt hibazhattam? Mivel nagyon fincsi csinalni fogok maskor is de szeretnek szep formakat kesziteni.

    VálaszTörlés
  2. Kedves BabaVidana! Az semmiképen nem okozhatta a problémát, hogy kristálycukorral készítetted, inkább arra tudok gondolni, hogy a gesztenye nem volt jó minőségű, túl vizes lehetett.

    VálaszTörlés