2017. december 23., szombat

Fahéjas keksz narancsglazúrral

Akik figyelemmel kísérik a blogomat, láthatták, hogy az elmúlt napokban többféle karácsonyi kekszet készítettem. Íme a "végül, de nem utolsó sorban". Egy roppant egyszerű, ám nagyon finom, illatos fahéjas keksz, narancsléből készült cukormázzal. A kakaópor mennyisége nem elírás, itt csupán színezékül használtam. Készíthetjük mézeskalács fűszerkeverékkel is.



Hozzávalók
200g liszt (50g étkezési keményítő vagy sima liszt, 150g tk. búza liszt)
80g hideg vaj
20g hideg sertészsír
100g nyírfaporcukor
1 tojás (a fehérjéből 1 evőkanálnyit különvettem a fényezéshez)
1 teáskanál kakaópor
1 teáskanál fahéj, ízlés szerint
1 teáskanál kezeletlen narancshéj, elhagyható

Mázhoz
2 evőkanál frissen facsart narancslé
nyírfaporcukor

Csipet fahéj és nyírfaporcukor a szóráshoz


A liszteket a kockára vágott, hideg vajjal, zsírral késés aprítóba tettem és elmorzsoltam (készíthetjük kézzel is), hozzáadtam a tojást, nyírfaporcukrot, fahéjat, kakaóport, reszelt narancshéjat és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Folpack fóliába csavartam és hűtőbe tettem egy órára.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem és előkészítettem két papíros tepsit. A tésztát lisztezett nyújtótáblán  3mm vékonyra nyújtottam. Derelyevágóval különböző szélességű (4-6cm) csíkokra, majd háromszögekre vágtam. A tepsikre pakoltam és 10 perc alatt megsütöttem. Forrón lekentem a félretett, kissé felvert fehérjével.
Míg a kekszek hűltek, a narancslébe nyírfaporcukrot szitáltam és sűrűn folyóra kevertem. Celofánból zsákot hajtottam (zsák hajtáshoz segédlet ide kattintva), beletettem a cukormázat és feldíszítettem a fácskákat. Mikor a glazúr megszilárdult vékonyan meghintettem fahéjas porcukorral. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése