2017. december 21., csütörtök

Márványos aprósütemény

Sokan szeretettétek a dán vajas keksz receptemet (lásd ide kattintva), ezért csavartam rajta egyet és felvettem a karácsonyi aprósütik listájára.  A könnyebb formázhatóság érdekében tejszínnel  dúsítottam, és a tészta egy részét kakaóval színeztem. 


Hozzávalók, fontos, hogy minden alapanyag szobahőmérsékletű legyen! 
125g puha vaj
35g lágy sertészsír
100g nyírfaporcukor
fél kezeletlen citrom héja
fél rúd vanília kikapart magjai
1 tojás sárgája
95ml langyos habtejszín
280g liszt (80g sima, 200g tk. búzaliszt)
15g kakaópor


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Előkészítettem két sütőpapíros tepsit, és egy habzsákot, 9mm-es csillagcsővel.
A puha vajat és zsírt habosra kevertem a nyírfaporcukorral. Sorban hozzáadtam a tojást, tejszínt,  a vanília kikapart magjait, citromhéjat, végül beleforgattam a lisztet. Ne keverjük sokáig, mert így lesz jó állagú, szép rajzolatú a kész süteményünk! A tésztát elfeleztem és az egyik részébe belekevertem a kakaóport.


A tésztát a nyomózsákba tettem, úgy hogy a zsák egyik oldalán sötét, másik oldalán világos massza legyen. 3-3,5 cm átmérőjű rozettákat formáztam. Amikor a tepsi megtelt sütőbe tettem és 12 perc alatt megsütöttem. Vigyázzunk, mert könnyen megég. Zár dobozban sokáig eltartható. 
Tipp: a kakaóport mézeskalács fűszerkeverékre vagy  fahéjra cserélhetjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése