2018. május 18., péntek

Epres rizses pohárkrém

Őszintén szólva soha nem voltam oda a rizsért, pláne mióta megismerkedtem a bulgurral. Hogy mégis tartok itthon, annak az az oka, hogy a férjem nagyon szereti, így a kedvéért szoktam főzni. Édesen viszont még nem készítettem neki, így itt volt az ideje egy basmati rizsből készült pohárkrémmel megörvendeztetni. És hogy ne csak ő örüljön, hanem nekem is legyen egy jó uzsonnám, amit még könnyen magammal is tudok vinni, ezért a rizses hab egy részét kisebb üvegekbe töltöttem és magammal vittem munkába.


Hozzávalók, 4-5 adaghoz
120g basmati rizs
120ml víz
300ml tej, vagy 150ml tejszín, 150ml víz
fél kezeletlen citrom héja
60g cukornak megfelelő édesítő, nálam negyedennyi cukorhelyettesítő

250ml tejszín
250g eper, plusz díszítés
1-2 teáskanál citromlé


A rizst megmostam, és egy tapadásmentes edénybe tettem. Ráöntöttem 120ml vizet és folyamatosan kevergetve felpuhítottam vele a rizst. Amikor ezt a vizet elfőtte, ráöntöttem a vizes tejszínt és néha megkeverve megfőztem. Arra ügyeljünk, hogy ne igya fel teljesen a nedvességet, hanem amikor már kezd puhulni, de van még egy kis folyadék alatta, keverjük bele a citromhéjat, negyadannyit, majd azonnal fedjük le és hagyjuk kihűlni. Így a rizs pergős lesz, nem fog összeállni.
Az epret megmostam, feleztem és kevés vízzel, citromlével sűrűre főztem. Édesítettem.
Amikor a rizs és az eperöntet is  kihűlt, a jól behűtött tejszínt kemény habbá vertem, majd több részletben beleforgattam a rizsbe. Habzsákba tettem és poharakba/üvegekbe töltöttem. Elosztottam rajtuk az eperszószt és friss eperrel díszítettem. 


Tipp: Főzhetünk hozzá több eperszószt és  rétegezhetjük. Használhatunk más bogyós gyümölcsöt is. Készíthetünk klasszikus gyümölcsrizst is, belekeverve az kockára vágott gyümölcsöket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése